مراقبت بعد از فیلر صورت

با افزایش سن، خطوط و چین‌های برجسته جدید روی پوست ایجاد می‌شود و ما متوجه گونه‌های فرورفته و ناخوشایند خود می‌شویم. محصولاتی که برای مراقبت از پوست با کیفیت عرضه می‌شوند، می‌توانند تا حدودی از علائم پیری جلوگیری کنند؛ با این حال، چین و چروک‌های عمیق و کاهش حجم در ناحیه میانی صورت نیاز به رویکرد اثر بخش‌تری دارند.

فیلرهای پوستی بهترین راه حل برای این مشکلات پوستی هستند. آن‌ها به طور موثر، پوست چروکیده را صاف می‌کنند و به نواحی توخالی صورت و لب‌های نازک حجم می‌دهند.

مانند هر روش زیبایی، عوارض جانبی خفیفی پس از تزریق فیلرها رایج است. این عوارض به ندرت شدید می‌شوند و بعد از تزریق، به خودی خود برطرف می‌گردند؛ البته به شرط اینکه از توصیه‌های مراقبتی که بعد از عمل توصیه می‌شوند، عمل کنید.

بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که باید بعد از تزریق فیلرها انجام دهید تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید و مدت زمان بهبودی را کوتاه کنید.

13 توصیه و پیشنهاد برای دوره نقاهت بعد از تزریق فیلر

فیلرها بلافاصله پس از تزریق نتیجه خود را نشان می‌دهند؛ ولی ممکن است چند هفته طول بکشد تا به طول کامل جا بیافتند. عوارض جانبی رایجی مثل ورم و زخم هم به زمان نیاز دارند تا ازبین بروند. با عبور از این مشکلات، می‌توانید نتایج این شیوه را ببینید و از زیبایی آن لذت ببرید.

13 توصیه‌ای که در ادامه می‌خوانید، راه‌های ساده اما موثری برای پیشگیری یا کاهش عوارض جانبی در دوره نقاهت پس از تزریق فیلر هستند.

1. از مسکن‌ها استفاده کنید

معمولاً بعد از تزریق فیلرهای پوستی، دردی حس نخواهید کرد یا حداقل درد کمی خواهید داشت؛ حتی ممکن است در ناحیه تحت درمان احساس خارش کنید و یا این ناحیه حساسیت نشان بدهد. اگر احساس ناخوشایندی دارید، استفاده از مسکن‌هایی مثل استامینوفن که نیاز به نسخه پزشک ندارند برای به حداقل رساندن درد، بی‌خطر است.

2. از مصرف داروهای رقیق کننده خودداری کنید

مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن ممکن است باعث ایجاد ورم و کبودی شوند. 24 تا 48 ساعت پس از تزریق فیلر از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

3. با استفاده از آرنیکا کبودی را به حداقل برسانید

کبودی در ناحیه تحت درمان، یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی فیلرهای پوستی است. از بین رفتن این کبودی‌ها ممکن است چند هفته طول بکشد. تجربه بیماران نشان می‌دهد که آرنیکا به کاهش کبودی که بر اثر فیلر به وجود آمده است کمک می‌کند. آرنیکا گیاهی است که می‌توانید از آن به صورت موضعی در قالب ژل یا لوسیون استفاده کنید یا حتی می‌توانید آن را در قالب قرص هومیوپاتی پیدا کنید و از آن استفاده کنید. آرنیکا می‌تواند ورم و درد را نیز کاهش دهد.

4. به بدن خود آب کافی برسانید

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که تا چند روز پس از عمل، آب زیادی بنوشید. رساندن آب کافی به بدن به روند طبیعی درمان کمک می‌کند.

5. از کمپرس سرد استفاده کنید

استفاده از کمپرس سرد روی ناحیه تحت درمان، ورم را کاهش می‌دهد، کبودی را به حداقل می‌رساند و درد را کم می‌کند. کمپرس سرد را هر چند ساعت یک بار به مدت 15 دقیقه روی محل تحت درمان قرار دهید.

 6. از انجام ورزش‌های سخت خودداری کنید

به مدت 24 تا 48 ساعت پس از تزریق فیلر از فعالیت‌های بدنی سخت مثل دویدن و کاردیو اجتناب کنید. ورزش‌های سخت و قدرتی، جریان خون را افزایش می‌دهند و ممکن است باعث ورم و کبودی شوند.

7. از گرما و برنزه کردن پوست خودداری کنید

اگر می‌خواهید خیالتان از بابت اثربخشی حداکثری فیلرهای پوستی راحت باشد، از قرار گرفتن در معرض گرما و اشعه ماوراءبنفش از جمله آفتاب، سولاریوم، سونا و وکس داغ خودداری کنید.

8. از مصرف الکل اجنتاب کنید

نوشیدن الکل گردش خون را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث ورم و کبودی شود. به مدت 24 تا 48 ساعت پس از درمان، از مصرف آن خودداری کنید.

نکته: این مقاله را مطالعه کنید: آیا می‌توانید بعد از تزریق فیلر، الکل مصرف کنید؟تا اطلاعاتی درباره عواقب بالقوه مصرف الکل بعد از تزریق فیلرهای پوستی به دست آورید.

9. از فشار آوردن به محل تحت درمان خودداری کنید

به مدت شش ساعت از دست زدن به ناحیه‌ای که تزریق ژل در آن صورت گرفته، خودداری کنید؛ بنابراین محلی که ژل به آن تزریق شده را فشار ندهید، ماساژ ندهید، نمالید یا با آن ور نروید. فقط درصورتی که متوجه ایجاد ورم در محل تزریق شدید می‌توانید به آرامی آن را ماساژ دهید.

10. به پشت بخوابید

سعی کنید چند شب به پشت بخوابید و سرتان را روی یک بالش اضافی بگذارید تا بالا قرار گیرد. این کار به جلوگیری از تجمع خون در ناحیه تحت درمان کمک می‌کند.

11. از مراقبت‌ها و درمان‌هایی که برای صورت انجام می‌شود، خودداری کنید

به مدت دو هفته پس از تزریق برای هیچ گونه خدمات درمانی صورت مثل لایه برداری شیمیایی و لیزر برنامه ریزی نکنید؛ زیرا فیلرها به زمان نیاز دارند تا تثبیت شوند و تاثیر خود را کاملاً نشان دهند.

12. از محصولات پوستی ملایم استفاده کنید

در طول 24 ساعت اول پس از تزریق، از محصولات مراقبت پوست که ممکن است ناحیه تحت درمان را تحریک کند، اجتناب کنید. این محصولات دارای موادی مثل اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی، رتینوئیدها و ویتامین سی هستند که ناحیه تحت درمان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از شوینده‌های ملایم استفاده کنید و اگر در خارج از منزل هستید، ضدآفتاب را فراموش نکنید. بهتر است به مدت 24 ساعت از آرایش خودداری کنید؛ اما اگر مجبورید سعی کنید محصولات آرایشی را به آرامی روی پوست خود بمالید.

13. از سفر هوایی خودداری کنید

پزشکان توصیه می‌کنند که تا یک هفته پس از دریافت تزریق از سفر هوایی خودداری کنید زیرا تغییرات در فشار کابین ممکن است عوارض جانبی را تشدید کند.

جمع بندی

فیلرهای پوستی برای بازگرداندن جوانی، روشی فوق‌العاده هستند. فیلرها سریع و بدون درد انجام می‌شوند و نتایج شگفت انگیزی را بدون جراحی و نیاز به استراحت ارائه می‌دهند. حتماً از مراقبت‌های پس از درمان با دقت پیروی کنید تا بهترین نتیجه را از تزریق فیلر بگیرید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *